Žiūrėti

Šaltibarščių festivalis

  • Klientas: Go Vilnius
  • Metai: 2024
  • Paslaugos:
    • Renginiai
    • Ryšiai su žiniasklaida
    • Skaitmeninė komunikacija

Dėl savo ryškios spalvos ir kultūrinės reikšmės šaltibarščiai yra vienas iš mėgstamiausių lietuviškų patiekalų. Tačiau, nors ir populiarus tarp vietinių gyventojų, jam trūko pasaulinio pripažinimo. „Go Vilnius“ ėmėsi iššūkio iškelti šį patiekalą į tarptautinę areną, pozicionuojant jį kaip Lietuvos gastronomijos simbolį ir skatinant vietos gyventojų pasididžiavimą.

2023 m. birželio 11 d. „Go Vilnius“ sėkmingai inicijavo pirmąjį Vilniaus šaltibarščių festivalį (angl. „Pink Soup Fest“), o jį sėkmingai tęsė ir 2024 m. Renginiai buvo skirti pristatyti Vilniaus gastronominį meistriškumą, pabrėžti rožinės sriubos kultūrinį paveldą ir pritraukti vietos bei tarptautinę auditoriją.

Vilniaus centre buvo surengtas 10 valandų trukmės renginys, kuriame vyko interaktyvios veiklos, bendradarbiaujant virtuvės šefams, menininkams bei verslams, kartu siekiant įtraukti įvairaus amžiaus lankytojus.

Festivalio teritorijoje surengta 20 veiklų, po 6 pramogas vaikams bei jaunimui, prekiavo 24 maistininkai bei 10 kitų prekybininkų. Organizuotos 177 partnerystės, iš jų 7 didžiosios ir 7 strateginės. Į festivalį įsitraukė net 75 kavinės, restoranai ir barai, 7 viešbučiai bei 27 įstaigos su aktyvacijomis.

Siekiant didesnio matomumo tarptautinėje žiniasklaidoje, buvo pakviesti 6 žiniasklaidos atstovai iš tokių tikslinių rinkų kaip Jungtinė Karalystė, Vokietija ir Latvija.

Renginio komunikacijai buvo pasitelkti tradiciniai pranešimai žiniasklaidai Lietuvoje ir tarptautiniuose kanaluose, skaitmeninė reklama įvairiose platformose, įskaitant „Facebook“ ir „Google“, tradicinė reklama viešajame transporte, lauko ekranuose ir reklaminiuose stenduose.
Labai svarbus vaidmuo teko socialinei žiniasklaidai ir partnerystėms su nuomonės formuotojais. Festivalyje daug dėmesio buvo skiriama, kad jis būtų vizualiai patrauklus ir turėtų daug turinio, verto pasidalinimo socialiniuose tinkluose.

Kampanija sėkmingai sustiprino Vilniaus, kaip gastronomijos centro, įvaizdį ir padidino tarptautinį Lietuvos kultūros žinomumą. Pirmasis festivalis sulaukė 118 paminėjimų Lietuvos žiniasklaidoje ir daugiau nei 70 straipsnių tarptautiniu mastu, kurie pasiekė 338 milijonus skaitytojų. „Facebook“ kampanija pasiekė 1,1 mln. žmonių, iš jų – 242 000 Latvijoje ir Lenkijoje. Dalyvaudami festivalyje dalyviai ir partneriai sukūrė daugiau kaip 600 žinučių soc. tinkluose. Pakartotas festivalis 2024-aisiais šiuos rezultatus dar pagerino.
2024 metais pasiekta 431 mln. auditorija, taip pat spaudoje, žiniasklaidos portaluose, televizijoje ir radijuje nuskambėjo 259 paminėjimai. Iš viso buvo paskelbtos 108 publikacijos spaudoje ir žiniasklaidos portaluose. Tarp reikšmingiausių – MSN, Naver (P. Korėja), wp.pl, Reuters, Detik (Indonezija), The Sun, Daily Express (JK), Die Welt (Vokietija), Gazeta.pl, Mixnews (Latvija).

„Facebook“ kampanijos pasiekė 1,1 mln. žmonių, iš jų 242 000 Latvijoje ir Lenkijoje. „Google“ reklama pasiekė 4,6 mln. parodymų, 16 500 paspaudimų interneto svetainėje ir 637 000 vaizdo įrašų peržiūrų. Dalyvaudami festivalyje dalyviai ir partneriai sukūrė daugiau kaip 600 žinučių soc. tinkluose.  

Bendrai radijuje ir televizijoje transliuotas 151 pranešimas, didžiausia dalis radijo sklaidos pasiekta JAV ir Kanados lokalių stočių tinkluose. Lenkijoje publikuoti du pranešimai, vienas iš jų – apie Vilniaus–Liublino bendrą šaltibarščių stalą, sujungtą „Portalo“ instaliacijos. Lenkijoje žinia apie tai pasiekė 86 mln. auditoriją.
Taip pat ir Latvijoje publikuoti du pranešimai, tarp jų – apie 1000 šaltibarščių porcijų, dovanojamų Ryga–Vilnius autobuso keleiviams. Jis pasiekė 9 mln. auditoriją.

Komunikacija Lietuvoje prasidėjo kovo mėnesį, o aktyviausias laikotarpis buvo gegužė ir birželio pradžia. Per tris mėnesius sugeneruota 71 naujiena, pasiekta 40 mln. auditorija.
Socialiniuose tinkluose Lietuvoje pasiekta 99,5 tūkst. paspaudimų ir 14,1 mln. parodymų. Latvijoje paspaudimai siekė 79,2 tūkst., parodymai – 8,5 mln., o Lenkijoje – net 234,4 tūkst. paspaudimų ir 15,4 mln. parodymų.
„Integrity PR“ buvo atsakingi už renginio komunikaciją Lietuvoje.